تازه ترین تهدید روسیه از راه رسید تازه ترین تهدید روسیه از راه رسید
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

تازه ترین تهدید روسیه از راه رسید

اروپا - ایرنا نوشت:

'دمیتری راگوزین' معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی، ناتو را تهدید كرد كه مسكو سپر دفاع هوایی موثر و كارامدی برای مقابله با سپر دفاع موشكی این سازمان ارائه می كند.
به گزارش ایرنا، راگوزین روز یكشنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت كه نشست امنیت جهانی در مونیخ در زمینه دستیابی به توافقی برای ساخت سامانه دفاع موشكی اروپایی شكست خورد.
معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی كه تا یك ماه پیش نماینده تام الاختیار این كشوردر ناتو بود،با اشاره به اظهارات اخیر دبیركل ناتو مبنی بر نیاز اروپا به ادامه ساخت سپر دفاع موشكی برای دفاع از مردم این قاره افزود: بر این اساس ما نیز نیاز به توسعه چنین سیستمی برای دفاع از مردم روسیه در برابر تهدیدهای شما داریم و از این بابت در مقابل مردم خود مسوولیم.
وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز با هشدار به مقامات ناتو مبنی بر اقدام یكجانبه این سازمان در استفاده از پدافند موشكی،گفت: هنوز هیچ پیشرفتی در حل دعوا بر سر این موضوع حاصل نشده است.
'سرگئی لاوروف' كه به منظور شركت در چهل و هشتمین نشست امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، روز شنبه در محل برگزاری این نشست بین المللی،درمورد وضعیت همكاری این كشور با ناتو در موضوع سپر دفاع موشكی، گفته بود: من هیچ امكانی نمی بینیم تا زمانی كه نگرانی های مشروع ما نادیده گرفته می شود، در این مسئله پیشرفتی حاصل شود.
طرح سپر دفاع موشكی آمریكایی در قاره اروپا در ماه های اخیر به دلیل بی توجهی كامل غرب به نگرانی ها و دغدغه های روسیه به نقطه افتراق اصلی میان مسكو و غربی ها به سركردگی كاخ سفید تبدیل شده است.
غرب به بهانه تهدید موشكی كشورهای اوپایی از سوی برخی كشورها اقدام به استقرار گام به گام سپر دفاع موشكی خود درمجاورت مرزهای اروپایی روسیه می كند و مسكو این اقدام را تهدیدی برای امنیت نیروهای راهبردی موشكی هسته ای خود تلقی می كند.




|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید